Czy wiesz jak działa wyszukiwarka Google? Internauci korzystają z przeglądarki, wpisując do niej hasła, frazy, zapytania, a w efekcie otrzymują dopasowaną do ich intencji listę rankingową stron. Każdy z nas wie, że im wyższa pozycja, tym ciekawsze miejsce i to właśnie ono zdobywa nasze kliknięcie. Z tego względu tak ważna jest strategia SEO, która skupia się właśnie na potrzebach odbiorców, dopasowuje do nich stronę, a na koniec cieszy się ruchem organiczny. Jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego prestashop? Dlaczego każdy potrzebuje SEO?
PrestaShop
Jest to darmowa platforma pozwalająca stworzyć i zarządzać sklepem internetowym. Opiera się na oprogramowaniu Open Software License, co umożliwia dostęp do spersonalizowanej optymalizacji. PrestaShop pozwala zarządzać całym serwisem w różnych wersjach językowych, płatnościami, wysyłkami, obsługuje kanały RSS, newsletter, ułatwia proces księgowości i magazynowania, a przede wszystkim jest SEO-friendly. Miejsce to jest dedykowane w szczególności małym i średnim firmom.
Skuteczność i efektywność SEO
Podjęcie jakichkolwiek działań pozycjonerskich powinno zostać poprzedzone stworzeniem odpowiedniej strategii optymalizacyjnej. Aby więc pozycjonowanie sklepu internetowego PrestaShop okazało się rzeczywiście skuteczne, warto przeprowadzić szereg badań, które wskażą obszary wymagające szczególnej uwagi i pozwolą obrać odpowiedni kierunek. Na dobry początek zadbaj o trzy elementy.
- Analiza grupy docelowych odbiorców umożliwia stworzenie treści dostosowanej do ich potrzeb i oczekiwań, dzięki czemu klienci będą rzeczywiście zaangażowani w działalność sklepu i chętniej skorzystają z jego oferty
- Badanie konkurencji pozwoli zidentyfikować skuteczne techniki optymalizacyjne, które przynoszą pożądane efekty w danej branży. Zwrócenie uwagi na działania podejmowane przez inne marki to doskonały sposób na opracowanie efektywnej strategii marketingowej
- Wybór słów kluczowych również powinien być poprzedzony odpowiednimi badaniami. Wykorzystanie popularnych fraz zapewnia bowiem dostęp do klientów rzeczywiście zainteresowanych oferowanymi produktami lub usługami, dzięki czemu zwrot z inwestycji w działania reklamowe jest o wiele większy.
Dlaczego musisz zadbać o pozycję w sieci?
Pozycjonowanie sklepu internetowego PrestaShop to ważna strategia, która umożliwia zdobycie popularności w sieci i pozyskanie nowych klientów. Pamiętaj, że dzięki sieci jesteś dostępny 24/7/365, więc nigdy nie tracisz okazji na zwiększenie zysków. Tym, co jednak jest najważniejsze to wysoki poziom user experience – tylko dzięki SXO zatrzymasz klientów na dłużej.