SEO to nie pojedyncze działanie, ale proces, którego celem jest optymalizacja witryny internetowej (on-page i off-page), czyli umieszczenie witryny jak najwyżej na liście wyszukiwania. Warto zatem zaznaczyć, że procedura pozycjonowania jest rozłożona w czasie. Pierwsze widoczne efekty mogą pojawić się dopiero po kilku tygodniach od momentu wprowadzenia określonych działań, a nawet po kilku miesiącach.
Co obejmuje proces SEO?
Proces SEO to szereg działań, które powinny być prowadzone w określonej kolejności. Przed podjęciem decyzji o optymalizacji serwisu, konieczne jest wykonanie audytu seo, który polega na dokładnej analizie wielu czynników znajdujących się na stronie i poza nią. Audyt pozwala określić czynniki, które utrudniają pozycjonowanie i powodują, że strona nie spełnia wymagań narzuconych przez roboty Google. Proces seo obejmuje również analizę słów kluczowych (na bazie fraz można realizować skuteczne działania content marketingu). Poprawna i skuteczna optymalizacja składa się z wielu elementów, które przekładają się na efekt końcowy, czyli umieszczenie usługi na wysokich pozycjach w liście wyszukiwania. Niemniej, wciąż wiele osób błędnie postrzega działania seo, myląc je z SEM. Czym one się różnią? SEO to Search Engine Optimization, czyli optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek internetowych. Natomiast SEM (Search Engine Marketing) to o wiele szersze zagadnienie. To marketing internetowy, który skupia się na wyszukiwarkach. W związku z tym SEO jest jednym z elementów SEM. Poza SEO, działania SEM obejmują także działania promocyjne, w tym takie jak: kampanie linków i artykułów sponsorowanych.